WORKING THE PLAYER IN THE CLASSROOM: POLIMINÓ
WORKING THE PLAYER IN THE CLASSROOM: POLIMINÓ
DOI:
https://doi.org/10.51473/rcmos.v1i5.2021.768Abstract
This project has as main focus the question of playfulness in the classroom, the benefits and difficulties existing when working with this methodology. The game and play appear as ways
of working the ludic. It is essential that teachers are available to prepare their classes and seek
to use methodology that is considered essential for the development of quality activities for
students. Realizing, also, the student's process is fundamental so that one does not give up looking for a more pleasant and attractive class.
Downloads
References
ALMEIDA, A. Ludicidade como instrumento pedagógico. Disponível em:
http://www.cdof.com.br/recrea22.htm Acesso em 28 mai. 2008.
CHAGURI, J. P. O Uso de Atividades Lúdicas no Processo de ensino/Aprendizagem de Espanhol como Língua Estrangeira para Aprendizes Brasileiros. In: UNICAMP. Publicações de Alunos Graduados e Pós-Graduados do Instituto de Estudos da Linguagem – São Paulo.
Versão On-line São Paulo: UNICAMP, 2006. Disponível em:
http://www.unicamp.br/iel/site/alunos/publicacoes/ Acesso em 28 mai. 2008.
LUCCI, Elian Alabi A escola pública e o Lúdico. Disponível em http://www.hottopos.com/videtur18/elian.htm – Acesso em 28 mai. 2008.
NEVES, L. O. R. O lúdico nas interfaces das… relações educativas. Disponível em: http://www.centrorefeducacional.com.br/ludicoint.htm – acesso em 28 mai. 2008.
RIZZI, L.; HAYDT, R. C. Atividades lúdicas na educação da criança. São Paulo: Ática, 1987.
VOLPATO, G. Jogo, brincadeira e brinquedo: usos e significados no contexto escolar e familiar. Florianópolis: Cidade Futura, 2002.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2021 Sebastião Antônio Neto (Autor/in)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.